תנועת אם תרצו דורשת מבג"ץ: שדרו את הדיון על חוק יסוד הלאום

הדיון יתקיים ביום שני ה-22/12/2020

שתפו:

מאזנים את בג"ץ – לחתימה על העצומה  >

לקראת הדיון על חוק יסוד הלאום בשבוע הבא: דרישה מבג"ץ לשדר את הדיון בשידור חי.

תנועת "אם תרצו" פנתה במכתב הבוקר (ג') לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בדרישה כי הדיון שיתקיים בשבוע הבא בבג"ץ בנוגע לחוק יסוד הלאום יתקיים בשידור חי וישיר.

במכתבו ציין מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" כי: "בשל משבר הקורונה נמנע מרבים המעוניינים לצפות בדיון לראותו. היות ומדובר בנושא בעל עניין רב לציבור וכן בדיון דרמטי שאפילו עצם קיומו משליך על זהותה של המדינה ועל עתידה, אנו חושבים שאין דיון ראוי ממנו לשידור".

פלג ציין כי קיומו של הדיון מהווה פגיעה ברשות המחוקקת ובסמכותה: "נבהיר כי לדעתנו עצם הדיון על חוקיותו של חוק היסוד, מהווה פגיעה חמורה ביסודותיה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית וכמדינה מתוקנת. הדיון פוגע באופן חמור בעיקרון הפרדת הרשויות ובסמכותן של הרשויות הנבחרות על ידי העם."

כזכור, בעתירה שהוגשה לבג"ץ לפני מספר חודשים בנוגע לאיכוני טלפונים על ידי השב"כ בעקבות נגיף הקורונה אישרה חיות את חשיבות השקיפות הדיון ואמרה אז כי: "מערכת בתי המשפט מקפידה כל העת על הגשמת עיקרון פומביות הדיון. כך בימים כתיקונם וכך באילוצים המתחייבים ממצב החירום ובהתאם להנחיות משרד הבריאות."

"למרות כי לתפיסתנו אין לבג"ץ סמכות לדון בחוק יסוד הלאום, היות והדיון עתיד להתקיים בלאו הכי, אנו מבקשים מהנשיאה, שתאפשר לכל הפחות את העברתו בשידור חי".

לכתבה בישראל היום > לחצו כאן

לכתבה בערוץ 20 > לחצו כאן

לכתבה בחמ"ל > לחצו כאן

פרסומים אחרונים:

תלונה הוגשה נגד ד"ר ענת מטר

נציגי תנועת "אם תרצו" הגישו הבוקר תלונה במשטרה נגד ד"ר ענת מטר, לאור דברי השבח שלה כלפי המחבל המורשע ווליד דקה שמת בכלא ובהתאם לחוק

עולים לירושלים – דורשים ניצחון!

לתרומה למימון ההפגנה עולים לירושלים ודורשים ניצחון! זה תלוי רק בנו. אין לנו ארץ אחרת.אם נשב בבית – החמאס ינצח!ביום חמישי עוזבים הכל ויוצאים לדרוש

פרויקטים אחרונים:

חייבים לנצח את חמאס, רפיח עכשיו!

עם ישראל לא יסכים לקבל כניעה מול חמאס! אנו מרגישים סכנה קיומית למדינה שלנו כאשר המהלך ברפיח מתעכב והקבינט שוקל לאפשר לחמאס לשוב לצפון הרצועה.

חייבים לנצח את החמאס

יעד גיוס 0 הסכום שגויס עד עכשיו הצטרפו למאבק 0% תרמו לנו ותקבלו מאבק בלתי מתפשר עד הניצחון! זוהי שעה מכריעה לעם ישראל, חייבים לדרוש

סרטונים:

חדשות ועדכונים

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן