שורדת הפיגוע בכפר סבא עתרה: הרסו את בית המחבל

ליווינו את שורדת הפיגוע בתיה לבל לבית המשפט כשהגישה עתירה להרוס את בית המחבל שניסה לרצוח אותה בדיקרות

שתפו:

בתיה לבל אשר נפצעה בפיגוע בכפר סבא במהלך יום הזיכרון האחרון לחיילי צה”ל, הגישה ביום שלישי עתירה לבג”ץ בדרישה כי בית המחבל אשר ניסה לרצוח אותה ודקר אותה מעל ל-13 פעמים ייהרס לאלתר על אף שרק “נפצעה” בפיגוע ולא נרצחה. מהלך זה קורה לאחר שפנייתה של לבל אל אלוף פיקוד המרכז לפני מספר חודשים כי יהרוס את בית המחבל לא נענתה.

בעתירתה פונה לבל לבית המשפט כדי שיחייב את המדינה להוציא צו החרמה והריסה כנגד ביתו של המחבל מחמד רישה בן 20 המתגורר בטול כרם. לבל דורשת על פי העתירה להחזיר לצה”ל את יכולת ההרתעה כנגד הטרור דרך הריסת בית המחבל, ובכך לקיים את חובתו הבסיסית של צה”ל להגן על חיי אזרחי ישראל וביטחונם. על פי העתירה: “חידלון מהריסת בית המחבל משדר כלפי חבריו התומכים במעשיו, וכלפי הנהגת המחבלים הממנים את מעשי הטרור והמחבל, גם ברגעים אלו ממש, מסר של “שתיקת הכבשים” בדרכם לבית המטבחיים.” מטרת הגשת העתירה היא מניעת הפיגועים הבאים: “למען יראו וייראו כי לרוצחים שפלים אין מחילה ומעשיהם לא ישתלמו. לנחמה פורתא תזכה העותרת אם בפעולותיה תציל ישראלים אחרים ממוות או מגורל דומה לשלה.” על פי העתירה.

כזכור, במהלך יום הזיכרון לחיילי צה”ל ירד המחבל מאוטובוס בתחנה הממוקמת ברחוב ויצמן בכפר סבא בסמוך לקניון “G” בעיר. בסמוך לכך, הגיעה אל התחנה לבל. לאחר שיחה קצרה אותה יזם הנאשם במטרה לוודא כי הנפגעת אכן ישראלית ויהודייה, הוציא הנאשם את הסכין, הסתער עליה בעודה עם גבה אליו, כשהוא מניף את הסכין ודוקר אותה דקירות רבות בגופה. המחבל המשיך לדקור את הנפגעת גם לאחר שנשברה ידית האחיזה של הסכין וכשהוא אוחז בחוזקה אך ורק בלהב הסכין שנותר בידו. בתיה לבל אמרה עם הגשת כתב האישום כי “המקרה הקיצוני הזה מצריך תגובה קיצונית ובשל כך הגשתי את העתירה לבג”ץ. חייבים לגלות אפס סבלנות ולחזק את ההרתעה. התגובה מול טרור חייבת להיות חמורה למען יראו וייראו. המחבלים צריכים לפחד מאימת הדין. על מערכת החוק מוטלת החובה להחמיר ולהשתמש בכל האמצעים כדי למגר את הטרור”.

מתן פלג יו”ר תנועת “אם תרצו” אשר פועלת לקידום חבילת הרתעה נגד הטרור מסר כי “מדינת ישראל חייבת לאמץ מדיניות מלחמה בטרור המושתת על הרתעה אפקטיבית. על מחבל פוטנציאלי לקחת בחשבון כי בעקבות המעשה, בית הוריו ייהרס עד היסוד, משפחתו הגרעינית תגורש לעזה ונכסיה יולאמו. צעדים אלו חייבים להינקט נגד מחבלים, גם אם לא הצליחו לרצוח את קורבנם אלא רק לפצוע אותם. העתירה לבג”ץ חשובה מפני שהיא דורשת להורות להרוס בית מחבל אכזר ונורא בלי קשר להצלחתו אלא בגלל ניסיונו. ממילא חייו של אדם אשר נדקר 13 פעמים במתקפת טרור לא יחזרו לעולם להיות מה שהם. המחבל חייב להיענש”.

עו”ד חיים בלייכר מארגון “חוננו” המלווה משפטית את לבל מסר כי “צה”ל סופג ארטילריה בלתי פוסקת של עתירות ארגוני שמאל בבית המשפט העליון אשר פועלות לשחיקת ההרתעה של מדינת ישראל כנגד הטרור ודאגה לרווחת המחבלים על פני ביטחון אזרחי ישראל. הגיע הזמן שהקורבנות יעמדו על זכותם ושבית המשפט יקשיב להם. פיגוע של מחבל נתעב שמחפש ביום הזיכרון לרצוח יהודי באשר הוא יהודי ופועל באכזריות רבה כל-כך כלפי אישה יהודייה סבתא לנכדים צומח בביצה של שנאה והסתה. את הביצה הזאת צריך לייבש. אנו עתרנו בדרישה להרוס את בית המחבל על מנת להרתיע ובכך למנוע רצח נוסף של יהודים.”

לצפיה בשידור החי מבית המשפט > לחצו כאן

לכתבה בישראל היום > לחצו כאן

לכתבה בחדשות 12 > לחצו כאן

לכתבה במיינט כפר-סבא > לחצו כאן

לכתבה באפליקציית חמ"ל > לחצו כאן

לכתבה במבזק לייב > לחצו כאן

 

פרסומים אחרונים:

אירוע הנטיעות לזכרו של הראל מסעוד הי"ד

הצטרפו אלינו לאירוע הנטיעות של תנועת ‘אם תרצו’ לזכרו של הראל מסעוד הי"ד ב"חוות הראל" בתקוע! ———————- פותחים חודש זיכרון בפרויקט ה"נטיעות" שלנו עם אירוע

תלונה הוגשה נגד ד"ר ענת מטר

נציגי תנועת "אם תרצו" הגישו הבוקר תלונה במשטרה נגד ד"ר ענת מטר, לאור דברי השבח שלה כלפי המחבל המורשע ווליד דקה שמת בכלא ובהתאם לחוק

פרויקטים אחרונים:

חייבים לנצח את חמאס, רפיח עכשיו!

עם ישראל לא יסכים לקבל כניעה מול חמאס! אנו מרגישים סכנה קיומית למדינה שלנו כאשר המהלך ברפיח מתעכב והקבינט שוקל לאפשר לחמאס לשוב לצפון הרצועה.

חייבים לנצח את החמאס

יעד גיוס 0 הסכום שגויס עד עכשיו הצטרפו למאבק 0% תרמו לנו ותקבלו מאבק בלתי מתפשר עד הניצחון! זוהי שעה מכריעה לעם ישראל, חייבים לדרוש

סרטונים:

חדשות ועדכונים

אירועים קרובים

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן