קרן פלסטינית מפעילה ארגונים ישראלים לתועלתה בבירת ישראל

דוח חדש חושף: "מיליונים מועברים לעמותות הפועלות לחלוקת ירושלים"

שתפו:

תמונת מצב לקראת יום ירושלים:

קרן פלסטינית מפעילה ארגונים ישראלים לתועלתה בבירת ישראל.

כ"ח אייר תשע"ו- יוני 2016

"אנו חלוקים בדעותינו מימין ומשמאל. יש לנו ויכוחים על דרך ועל מטרה. אני מאמין שאין לנו ויכוח בנושא אחד: שלמותה של ירושלים והמשך כינונה וביסוסה כבירתה של מדינת ישראל. אמרתי אתמול ואחזור על כך היום: אין שתי ירושלים. יש רק ירושלים אחת. מבחינתנו, ירושלים אינה נושא לפשרה. ירושלים היתה שלנו, תהיה שלנו, היא שלנו, וכך תהיה לעולמי-עד."

רה"מ יצחק רבין, יום ירושלים, 1995.

__

מאז ומתמיד עומדת ירושלים במרכז התודעה של עם ישראל. ירושלים היא הסמל המובהק ביותר לרעיון שיבת ציון ומייצגת את האתוס המבטא שאיפות בנות אלפי שנים של העם היהודי לשוב למולדתו ולכונן בה חיים לאומיים ועצמאיים. כשהתפללו מיליוני היהודים אל כיוון עיר קודש זו תפילותיהם לא כוונו למרכז ירושלים של ימינו. לא לאצטדיון טדי וגם לא לקניון מלחה כי אם אל הר הבית, המקום בו עמדו בית המקדש הראשון ובית המקדש השני חשיבות ירושלים לעם היהודי ומחויבותו החד משמעית שלא לשכוח אותה ידועות ובלתי ניתנות לערעור.

ירושלים היא המקום בו התעצבה דמותו וזהותו של עם ישראל. ירושלים היא העבר הרחוק של העם היהודי, ההווה שלו ועתידו תלוי בה. היא המקום איליו שבנו לאחר אלפיים שנים והיא העומדת בבסיס תביעתנו לזכות על ארץ ישראל. זו ירושלים ואין בלתה.

דוד בן גוריון הבין את חשיבותה של ירושלים כסמל הציונות ולמרות לחץ בינלאומי כבד וניסיון לבצע בינאום של ירושלים לאחר מלחמת העצמאות, הוא החליט במהלך חד-צדדי ובהתנגדות גדולה של האו"ם להעביר את מוסדות הממשלה והמדינה לירושלים ולהכריז באופן רשמי על ירושלים כבירת ישראל. בדבריו הסביר בן גוריון לאזרחי ישראל ומדינות העולם את חשיבותה של ירושלים למפעל הציוני: "אין אנו מניחים אף רגע, שארגון האו״מ ינסה להוציא את ירושלים בכוח מידי ישראל. ואנו מצהירים, שעם ישראל לא יוותר על ירושלים מרצונו הטוב, כשם שלא ויתר במשך אלפי שנה על אמונתו, על יחודו הלאומי ועל תקותו לשוב לירושלים ולציון.. אומה אשר קיימה בנאמנות במשך אלפיים וחמש מאות שנה השבועה שנשבעו הגולים הראשונים על נהרות בבל, בל לשכוח את ירושלים — אומה זו לא תשלים לעולם עם הפרדת ירושלים. וירושלים היהודית לא תקבל על עצמה שום שלטון זר — לאחר שאלפי בניה ובנותיה שחררו בפעם השלישית מולדתם ההיסטורית וגאלו את ירושלים מהשמדה והרס".

גם יצחק רבין הטיב להבין זאת גם כן: – "בישראל אין לנו ויכוח בנושא אחד: שלמותה של ירושלים והמשך כינונה וביסוסה כבירתה של מדינת ישראל. אין שתי ירושלים. יש רק ירושלים אחת. מבחינתנו, ירושלים אינה נושא לפשרה ואין שלום בלי ירושלים". שבועות מספר לפני הרצחו אמר: "אילו אמרו לנו שמחיר השלום הוא ויתור על ירושלים המאוחדת בריבונות ישראל הייתי עונה, הבה נוותר על השלום."

לטוב ולרע, ירושלים היא הנקודה הארכימדית בקיומו של עם ישראל במדינתו ובארצו. הנפת הדגל בירושלים הרטיטה את נימי הנפש בלב כל יהודי. פגיעה במעמד ירושלים תקרע את מיתרי הלב של העם. אין מחלוקת על כך שירושלים היא המקום שבו זכותו של העם היהודי היא הגדולה ביותר, ודווקא משום כך אם נבחר במודע לוותר על זכות זו נאבד כל זכות מוסרית לישיבה בכל חלקי ארץ ישראל. להחלטות מדיניות בנושא ירושלים ישנן השלכות ערכיות שעלולות לשמוט את הבסיס עליו נשענים האתוס הציוני ומדינת ישראל. מי שמוותר על ירושלים לא רק שיוותר על תל אביב, מי שמוותר על ירושלים סופו שיגורש מתל אביב.

הערבים מבינים היטב שהציונות מתבססת על קשר בל יינתק בין העם היהודי לארץ ישראל. הערבים מבינים שהקשר בין העם היהודי לירושלים הוא המעניק לישראל את הכוח לשבת בישראל. כפועל יוצא, הערבים גם מבינים שברגע שהחברה הישראלית תתנתק מהקשר הזה, כל המפעל הציוני יתמוטט ויאבד את הצדקתו. עבאס זכי, שגריר פלסטין בלבנון הסביר זאת בפשטות: "כשהיהודים יעזבו את ירושלים, הרעיון הציוני יתחיל להתמוטט. הוא יגווע לתוך עצמו באופן טבעי".

בשנים האחרונות אנו רואים כיצד קרנות שיושבות ברמאללה מעבירות מיליוני דולרים לארגונים ישראליים ופלסטיניים הפועלים לטשטש את הריבונות הישראלית בירושלים ולפעול לחלוקתה.

הדו"ח שלפניכם חושף עלייה במאמץ הפלסטיני להפעיל בתוך החברה הישראלית ארגונים ישראלים לתועלתה. מדובר בניסיון לערער מבפנים את מעמדה של ישראל בירושלים על ידי הפעלת ארגונים שתולים.

לכתבה מעיתון מעריב בנושא- לחצו כאן
הדוח המלא יעלה בימים הקרובים לאתר

פרסומים אחרונים:

פרויקטים אחרונים:

מגרשים את אונר"א מירושלים עכשיו!

תגידו, ידעתם שבזמן שפעילי אונר"א השתתפו בטבח ב7 לאוקטובר – משרדי הארגון ממשיכים לפעול מתוך ירושלים? לא מאמינים? בשבועות האחרונים בדקנו וגילינו שיש שני משרדים לאונר"א בירושלים, גם בכפר עקב וגם בגבעת התחמושת!

סרטונים:

חדשות ועדכונים

אירועים קרובים

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן