סיכום ועדת הפנים- נושא: החמרת האפליה נגד יהודים בהר הבית.

הדיון בוועדה הופסק ע"י היו"ר כ-20 דקות לאחר חילופי דברי בין הח"כים של הרשימה המשותפת לבין ח"כ שרון גל.

שתפו:

וועדת פנים והגנת הסביבה התכנסה ביום שלישי (16/6) כדי לדון בהחמרת האפליה נגד יהודים בהר הבית. הדיון בוועדה הופסק ע"י היו"ר כ-20 דקות לאחר חילופי דברי בין הח"כים של הרשימה המשותפת לבין ח"כ שרון גל. את הוועדה מנהל ח"כ חיים אמסלם מהליכוד, ולקחו בה חלק מגוון ח"כים נוספים מהאופוזיציה והקואליציה. הוועדה כונסה לאור בקשתו של ח"כ ינון מגל מהבית היהודי, שהעלה את ההצעה לסדר היום במליאה בשבוע שעבר.
הדיון נפתח עם דבריו של ח"כ מגל שהסביר מדוע ביקש את הדיון, ואמר שהמצב של המבקשים לעלות להר, שאסור להם להתפלל במקום הכי קדוש להם. אליו הצטרף ח"כ מיקי זוהר מהליכוד שדיבר בלהט על האבסורד שיהודים לא יכולים להתפלל או לבקר במקום הקדוש ביותר להם. ברקע נשמעו קריאות של הח"כים מהרשימה המשותפת שטענו שהארץ לא שלנו והיא למעשה כבושה. לאחר מכן דיבר ח"כ זוהיר בהלול מהמחנה הציוני על הצורך באיפוק ושוויון כדי לשמור על הסטטוס קוו.
הדיון בוועדה החל להתלהם כאשר דיבר ח"כ ג'מאל זאחלקה ואמר שיישפך דם. לטענתו היהודים רוצים לגרש את המוסלמים ולשנות המציאות בהר. מי שקרא קריאות ביניים היה ח"כ שרון גל שאמר "אני פה הריבון", ויו"ר הוועדה ניסה להשתלט על הדיון, ומאחר והדבר לא עלה בידיו, הודיע על סיום הוועדה. נעילת הדיון היווה למעשה פרס לח"כים מהרשימה המשותפת שהפריעו לדיון, ולא נתנו לאורחים להציג את טענותיהם. הדיון סביב נושא הר הבית תמיד היה טעון והח"כים מהרשימה המשותפת ניצלו את העובדה שהיו"ר הוועדה הינו ח"כ חדש, וגרמו להתפזרות הדיון.
אנו מצפים מיו"ר ועדה כ"כ חשובה להשליט סדר ולהוביל להמשך הדיון ע"י הוצאת הגורמים המפריעים מהועדה. לא ייתכן שועדות חשובות מעין אלה יחתמו בתום 20 דקות. אנחנו ניהיה שם גם שבוע הבא בועדת פנים לבדוק שהדברים משתפרים ושנעשה סדר בועדה על מנת שהועדה תוכל לפעול ולהתקדם כפי שהיא אמורה לעשות.

פרסומים אחרונים:

פרויקטים אחרונים:

מגרשים את אונר"א מירושלים עכשיו!

תגידו, ידעתם שבזמן שפעילי אונר"א השתתפו בטבח ב7 לאוקטובר – משרדי הארגון ממשיכים לפעול מתוך ירושלים? לא מאמינים? בשבועות האחרונים בדקנו וגילינו שיש שני משרדים לאונר"א בירושלים, גם בכפר עקב וגם בגבעת התחמושת!

סרטונים:

חדשות ועדכונים

אירועים קרובים

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן