כך מנסים להחדיר ארגוני דה לגיטמציה לתוך לימודי הרפואה

ב-19.11.19 נערך בטכניון לסטודנטים לרפואה במסגרת "תכני לימודי מבואות במערכת האינטגרטיבי שנה ד'" סדרת מפגשים שהוגדרה כ"חובה" לסטודנטים עם ארגון "רופאים לזכויות אדם".

שתפו:

ב-19.11.19 נערך בטכניון לסטודנטים לרפואה במסגרת "תכני לימודי מבואות במערכת האינטגרטיבי שנה ד'" סדרת מפגשים שהוגדרה כ"חובה" לסטודנטים עם ארגון "רופאים לזכויות אדם".
הארגון שבחלקו הגדול בכלל מורכב מאנשים שאינם רופאים, הוזמן משום מה למוסד המכובד להעביר סדרת הרצאות שנגעו בעיקר בנושאים פוליטיים כשהמסר הוא אנטי-ציוני ואנטי-ישראלי. הדבר לא מפתיע בהתחשב במידע שידוע על הארגון ופורט במכתב שנשלח ע"י רכז "אם תרצו" בטכניון, אופק דביר.
במכתב מפרט דביר כי ארגון "רופאים לזכויות אדם" הוא ארגון "אנטי ציוני" שמוביליו תומכים בגלוי בתנועת החרם, BDS על ישראל, ופעילות הארגון עצמו מקדמת דה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל. בין השאר האשימו את ישראל בהרג חפים מפשע, כינו את מחבלי חמאס "לוחמים", ואף קידמו פעילות למען העמדת קציני צה"ל לדין בחו"ל בגין "פשעי מלחמה".

המכתב קרא לטכניון כמוסד א-פוליטי לבטל את סדרת המפגשים או לכל הפחות לייצר כנס מקביל עם הדעות הנגדיות למען האיזון האקדמי.
על עצומה הקוראת לביטול המפגשים עם הארגון הקיצוני חתמו כ150 סטודנטים מהטכניון ביניהם רבים מהפקולטה לרפואה עצמה.
למרות הפניות והמחאות, המפגשים התקיימו לבסוף אך סטודנטים רבים סרבו להשתתף בהם, כאשר לפי עדויות מהכיתה שנמסרו לתא "אם תרצו" בטכניון, רק כ40 סטודנטים השתתפו מתוך 120.

המפגש הראשון של סדרת המפגשים, לפי התכניה שנמסרה לסטודנטים לרפואה הייתה אמורה להיות מועברת על-ידי הדס זיו, מנהלת תחום אתיקה וחינוך, אלא שלפי הקלטה מההרצאה שנמסרה לידי "אם תרצו" בטכניון, ההרצאה בכלל הועברה ע"י ד"ר למדע המדינה, אפילו לא מתחום הרפואה, בשם ד"ר יותם רוזנר, דוקטורנט למדע המדינה מבר-אילן.
תמוה מאוד מדוע בטכניון מזמינים גורמים פוליטיים שכאלה שאף אינם רופאים, ללמד בפקולטה לרפואה.

סטודנט לרפואה שנה ד' שהיה במפגשים וביקש להישאר בעילום שם:
"ביום שלישי, ה-19/11/19, נאלצתי לשמוע סדרת הרצאות שניתנו ע"י ארגון "רופאים לזכויות אדם". ההרצאות ניתנו במסגרת קורס אינטגרטיבי בשנה ד ללימודי רפואה, והנוכחות היא חובה.
בהרצאות הוצג קו דעה מגמתי ברור בסוגיות חברתיות וכלכליות. לדוגמה, הוצגה המדינה ככושלת בתחום הבריאות, הרפואה הפרטית והביטוחים הפרטיים הוצגו כמנגנון שהורס את מערכת הבריאות ואילו הביטוח הלאומי הוא המנגנון הטוב ביותר שיכול להביא למערכת ההרצאות יצרו ויכוחים מיותרים בין הסטודנטים. היינו אמורים לעסוק בנושאים חשובים ולעלות מודעות לבעיות של מטופלים שונים שנפגוש. הרגשתי היא שהמרצים באו להעביר מסרים מסויימים, ולא לתת לנו ערך מוסף כסטודנטים לרפואה."

סטודנט לרפואה נוסף סיפר: "הארגון הציג השקפת עולם שמבוססת על שמאל כלכלי מובהק. ייאמר לזכותם שהם ניסו להימנע מנושא יהודה ושומרון, אבל השקפת השמאל הייתה בבסיס כל ההרצאות והיו הרבה "פליטות פה" שמבהירות בדיוק מה דעתם בקשר למתווה הגז, הוראות שעה בנוגע לפועלים פלסטיניים ועוד סוגיות שאין כל קשר בינן לבין לימודי רפואה. הוצגו נתונים מאוד מסוימים שתומכים בהשקפת עולם ספציפית. ההרצאה יצרה אי נעימות רבה בקרב המחזור. הרגשנו שמוגשת לנו דעה אחת ללא אלטרנטיבה, והיא מוצגת כאמת מוחלטת; בשעה שחלק מאיתנו ממש מתנגדים לערכים שהציג הארגון. אמנם עסקנו בערכים חשובים, וחשוב שרופא ילמד על זכויותיו הרפואיות של אסירים, חסרי מעמד וכו'. אבל אין מקום לכך שזה יבוצע ע"י ארגון פוליטי. זה יצר פיצוצים בקרב המחזור וחילופי דברים מאוד לא נעימים. לומדים אצלנו אנשים שונים עם דעות שונות, ואירוע שכזה רק מתסיס ויוצר פילוג. בינתיים לא קיבלנו התייחסות משמעותית מהפקולטה ואנחנו מקווים שההנהלה תתעשת בקרוב ותתייחס לאירוע הזה ברצינות."

אופק דביר רכז תא אם תרצו בטכניון אמר כי:
"שמעתי על ההרצאה המתוכננת לראשונה מפיה של סטודנטית בפקולטה לרפואה. היא ביקשה את עזרתנו בפרסום קיום ההרצאה המבישה הזאת, ובניסיון לבטל את החובה על הסטודנטים להיות נוכחים בה. שלחתי מכתב לנשיא הטכניון, לבכירים בפקולטה לרפואה, ולדיקנית לימודי ההסמכה, בדרישה לבטל את קיום ההרצאה. לצערי זו לא הפעם הראשונה שהרצאה אנטי-ישראלית מובהקת מתעתדת להתרחש בין כותלי הטכניון, וסטודנטים מוכרחים להיות נוכחים בה. בשנה שעברה מנענו קיום הרצאה שעסקה ב"עליונות אזרחית" ו"אפרטהייד" בישראל, וב"גדה המערבית הכבושה" מפי פרופ' מוחמד ג'בארין."

ישי גלאם, סגן ראש תא אם תרצו בטכניון הוסיף כי:
"את הידיעה על ההרצאה קיבלתי מאופק ראש התא. לא חשבתי לעצמי שמוסד שחרט על דגלו את היותו א-פוליטי יביא ארגון מובהק בעל אוריינטציית שמאל קיצונית הרחוקה מהקונצנזוס הישראלי. ולא רק זה אלא שמכריחים סטודנטים להיות נוכחים בהרצאות. תופעות אלה חוזרות ונשנות ואנו נשתדל לבטל את חובת ההשתתפות."

פרסומים אחרונים:

פרויקטים אחרונים:

מגרשים את אונר"א מירושלים עכשיו!

תגידו, ידעתם שבזמן שפעילי אונר"א השתתפו בטבח ב7 לאוקטובר – משרדי הארגון ממשיכים לפעול מתוך ירושלים? לא מאמינים? בשבועות האחרונים בדקנו וגילינו שיש שני משרדים לאונר"א בירושלים, גם בכפר עקב וגם בגבעת התחמושת!

סרטונים:

חדשות ועדכונים

אירועים קרובים

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן