חשיפה: הארגון במימון זר שמעודד סרבנות בקרב העדה הדרוזית

דו"ח חדש של אגף המחקר הערבי חושף חשדות חמורים של ארגון "אורפוד" של הסתה לסרבנות

שתפו:

דו"ח חדש שפרסם אגף המחקר בשפה הערבית של תנועת 'אם תרצו' מעלה את החשד כי 'אורפוד' עובר על החוק לפי סעיפים 109 ו־110 לחוק העונשין – הסתה לסרבנות. לפי פרסומי הארגון, הסיוע שמתקבל מ'אהל' הירדני כולל תמיכה כספית. זאת למרות שלא נמצא כי 'אורפוד' רשום כעמותה אצל רשם העמותות ובמאגר הרלוונטי של משרד המשפטים.

בתנועה מספרים כי מדי שנה פונים אליה כמאה צעירים דרוזים בבקשה לסיוע במציאת דרך מילוט מהצבא. גורם מ'אורפוד' סיפר כי כל צעיר דרוזי שפונה לתנועה מקבל סיוע וליווי צמוד על פי האופציות הרלוונטיות שבאמצעותן ניתן לקבל פטור מהצבא או משירות אזרחי. "אם מישהו מספר על בעיה רפואית, אנחנו דואגים לתת לו את האישורים שפוטרים אותו מהצבא בגלל פרופיל נמוך. אם הוא לא רוצה מסיבות של זהות או חוסר רצון להיות חלק מהמפעל הציוני, אנחנו נותנים לו מענה כך שבסופו של דבר הוא יגיע למקום שבו הוא רצה להיות – מחוץ לשירות צבאי ומשוחרר מכל חובה בשירות ביטחון".

לקריאת הדו"ח המלא > לחצו כאן

לכתבה באתר ערוץ 7 > לחצו כאן

לטור של יו"ר התנועה מתן פלג > לחצו כאן

 

 

פרסומים אחרונים:

פרויקטים אחרונים:

מגרשים את אונר"א מירושלים עכשיו!

תגידו, ידעתם שבזמן שפעילי אונר"א השתתפו בטבח ב7 לאוקטובר – משרדי הארגון ממשיכים לפעול מתוך ירושלים? לא מאמינים? בשבועות האחרונים בדקנו וגילינו שיש שני משרדים לאונר"א בירושלים, גם בכפר עקב וגם בגבעת התחמושת!

סרטונים:

חדשות ועדכונים

אירועים קרובים

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן