ועדת החינוך בנושא: קידום אידאולוגיית דאעש במערכת החינוך – 10/11/2015

פעילת המשמר חנה חורי: סיכום דיון בועדת החינוך בכנסת בנושא: קידום אידאולוגיית דאעש במערכת החינוך.

שתפו:

נכחו חברי הכנסת: יו"ר הועדה יעקב מרגי, אורן חזן, אוסאמה סעדי, ענת ברקו, מאיר כהן, מירב בן ארי ואיתן ברושי.

ח"כ מאיר כהן: יש התחזקות של התנועה האסלאמית בפזורה הבדואית, בשטח ויש אנשים שחוששים להגיד את דברם. צעירים ביישובים בנגב כולל צעירים שלומדים במערכת החינוך יושבים ומדברים בפרהסיה על האידאולוגיה של דאעש. יצא מפגע מחורה לב"ש ממקום שחינכו מורים בבית ספר.

ח"כ מירב בן ארי: ילדים בפזורה הבדואית, ברהט לא יודעים לדבר עברית. 3000 סטודנטים לומדים תואר בראשות הפלסטינית וחלק בירדן בגלל שהם לא יודעים עברית. הכול מתחיל בעברית: בלי זה הם לא יכולים לעשות פסיכומטרי ולהכנס לאקדמיה בישראל.

ח"כ עודד פורר: מדינת ישראל ויתרה על הנגב ולכן ויתרה גם על המגזר הבדואי. ויתרה על שלטון החוק ביישובים אלה: אין חוק ואין משטרה. ירידה באחוזי הגיוס הבדואי שואב ממצב החינוך או לאן מכוונת מערכת החינוך במגזר הבדואי. יש ייבוא של מורים מהצפון לנגב והתנועה האסלאמית ממנת הסעות למורים שיבואו לנגב. התיכונים הם רשתות עצמאיות ולכן אי אפשר לדעת מה קורה בתיכונים ואיך מפקחים על התכנים שם. כמובן שבעל המאה הוא בעל הדעה ולכן אפשר לשאר שהתנועה האסלאמית כותבת את התכנים בבתי הספר ויש צורך לבדוק מה מצב המורים שמלמדים שם.

ח"כ ענת ברקו: התקציבים מבוזבזים ולא מגיעים לאן שצריך באמת. נבנות גדרות חסרות משמעות באלפי שקלים במקום להתרכז בחינוך ובדברים נחוצים.

ח"כ אורן חזן: השילוב בין דאעש לבדואים הוא שילוב קטלני. הארגונים מצליחים ליישם משנה של אסלאם קיצוני שבמעטפת הדת רוצה להשמיד את כולם.

ח"כ אוסאמה סעדי: יש הבדל בין דאעש לתנועה האסלאמית. דאעש זה איום על כול העולם. יש כפרים שהם לא מוכרים, אין להם חשמל, מים וכו וכאשר המדינה לא נכנסת שם נכנסים ארגונים אחרים. המדינה חייבת להסדיר את יישובים אלו בדחיפות

מערכת החינוך: התחילה לפני כמה שנים תוכניות למגזר הבדואי כדי ללמדם עברית ולעלות את רמתם הלימודית. המורים מוכשרים במערכת החינוך ומעבירים תוכניות של משרד החינוך אבל לגבי תחושבת השייכות של הבואים למדינת ישראל כרגע אין פתרוןל ונעשים מאמצים להשקיע בלימודים בלתי פוראמלים כדי לגשר על פער זה.

פרסומים אחרונים:

תלונה הוגשה נגד ד"ר ענת מטר

נציגי תנועת "אם תרצו" הגישו הבוקר תלונה במשטרה נגד ד"ר ענת מטר, לאור דברי השבח שלה כלפי המחבל המורשע ווליד דקה שמת בכלא ובהתאם לחוק

עולים לירושלים – דורשים ניצחון!

לתרומה למימון ההפגנה עולים לירושלים ודורשים ניצחון! זה תלוי רק בנו. אין לנו ארץ אחרת.אם נשב בבית – החמאס ינצח!ביום חמישי עוזבים הכל ויוצאים לדרוש

פרויקטים אחרונים:

חייבים לנצח את חמאס, רפיח עכשיו!

עם ישראל לא יסכים לקבל כניעה מול חמאס! אנו מרגישים סכנה קיומית למדינה שלנו כאשר המהלך ברפיח מתעכב והקבינט שוקל לאפשר לחמאס לשוב לצפון הרצועה.

חייבים לנצח את החמאס

יעד גיוס 0 הסכום שגויס עד עכשיו הצטרפו למאבק 0% תרמו לנו ותקבלו מאבק בלתי מתפשר עד הניצחון! זוהי שעה מכריעה לעם ישראל, חייבים לדרוש

סרטונים:

חדשות ועדכונים

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן