הישג נוסף בדרך לאקדמיה הוגנת- מכה לאנטי ציונות בקליניקות למשפטים

נמשיך להיאבק בתופעות פסולות של הטיה פוליטית צינית ואנטי-ציונית באקדמיה.

שתפו:

הישג נוסף בדרך לאקדמיה הוגנת- מכה לאנטי ציונות בקליניקות למשפטים.
בעקבות דוחות וניירות עמדה של אם תרצו אושר המתווה שנוגע ליצור מנגנון פיקוח, ודיווח על פעילות הקליניקות. 

ב-2013 חשפנו לראשונה כיצד פועלת "קליניקה משפטית" באונ' חיפה למען ייצוג מחבלים ומשתמשת בסטודנטים לצורך כך.

מהדו"ח שפרסמנו עלה שב-80% מהתיקים שטופלו בקליניקות לזכויות האסיר יוצגו אסירים ביטחוניים, בהם מורשעים בריגול ובטרור. לאחר פרסום הדו"ח, וחשיפת פעילותן המיטה פוליטית של קליניקות נוספות, הוקמה ועדת בדיקה בינלאומית לבדיקת הקליניקות המשפטיות בארץ.
ב-2016 בעקבות מסקנות הועדה הבינ"ל פתחה המל"ג בהליך בדיקה נגד הקליניקות המשפטיות המשתפות פעולה עם ארגונים פוליטיים.

ממצאי הוועדה הראו כי יש הטיה פוליטית משמעותית בפעילות הקליניקות המשפטיות באוניברסיטאות ושיש לשאוף לייצר בהן "איזון פוליטי". כעת מגיעה הרפורמה החשובה הזו לאישור המועצה להשכלה גבוהה במטרה לעצור את התופעה החמורה.
השינוי יכלול בין היתר על צירוף אקדמאים בעלי השקפות אחרות, לאומיות, לאפשר פתיחת קליניקות נוספות, בעלות אוריינטציה אידיאולוגית שונה מאלו שכבר קיימות ולקבוע חד משמעית כי אין להכריח סטודנטים לקחת חלק בפעילות פוליטית של מנהלי הקליניקות המשתפים פעולה עם ארגונים פוליטיים.
בשבוע שעבר אושרו המלצות הועדה

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג הגיב להחלטה ואמר כי;"מסמך זה שאושר במל"ג הוא צעד חשוב. בעיית הפוליטיזציה בקליניקות המשפטיות זועקת לשמים. מעורבותם של גורמי שמאל קיצוני בתכנים ובהתווית הלימודים לסטודנטים בקליניקות הפכה אותן ליד מבצעת של גורמים זרים, הפועלים נגד המערכת המדינית ותו לא. אין לכך דבר ולו חצי דבר ברכישת נסיון משפטי אקדמי ואובייקטיבי. מדובר בניצול סטודנטים וניצול כספי מיסים לתועלת שונה לחלוטין. עובדות אלו נחשפו בדוחות "אם תרצו" לאורך השנים והובאו בפני מקבלי החלטות. לכן בעיננו מדובר בצעד חיובי. יחד עם זאת חשוב להדגיש שהמבחן האמיתי הוא ביישום ההחלטות ולא רק בפרסומן. בשנים האחרונות פורסמו מסמכים רבים ששאפו לפתור את בעיית האנטי ציונות באקדמיה אך נבלמו כמעט לחלוטין.
"ללא אכיפה, פיקוח וענישה דבר לא ישתנה והאקדמיה תמשיך להוות מוקד לקידום דה לגיטימציה נגד ישראל. תנועת "אם תרצו" תמשיך לעקוב אחר הנעשה בקליניקות למשפטים על מנת לוודא שהשינוי יתרחש."

נמשיך להיאבק בתופעות פסולות של הטיה פוליטית צינית ואנטי-ציונית באקדמיה.

לכתבה של יאיר אלטמן בישראל היום > לחצו כאן
%d7%94%d7%99%d7%a9%d7%92-%d7%a0%d7%95%d7%a1%d7%a3

פרסומים אחרונים:

פרויקטים אחרונים:

מגרשים את אונר"א מירושלים עכשיו!

תגידו, ידעתם שבזמן שפעילי אונר"א השתתפו בטבח ב7 לאוקטובר – משרדי הארגון ממשיכים לפעול מתוך ירושלים? לא מאמינים? בשבועות האחרונים בדקנו וגילינו שיש שני משרדים לאונר"א בירושלים, גם בכפר עקב וגם בגבעת התחמושת!

סרטונים:

חדשות ועדכונים

אירועים קרובים

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן