הגנה על מחבלים כן ומדינה יהודית לא? מאזנים את בג"ץ

הקמפיין יחשוף את מדיניות שופטי בג"ץ סביב סוגיות ביטחוניות, חברתיות וערכיות

שתפו:

לחתימה על העצומה > לחצו כאן

תנועת "אם תרצו" פתחה הבוקר בקמפיין חדש שכותרתו "מאזנים את בג"ץ".

במסגרתו מבקשים בתנועה לחשוף את מדיניות שופטי בג"ץ סביב סוגיות ביטחוניות, חברתיות וערכיות ובכך להנגיש לציבור הישראלי את התנהלותם הבעייתית של מי שמבקשים להוביל את ישראל מבלי שנתבקשו לכך.

הקמפיין הושק בעת הזו מתוך תחושה כי הדיון בבג"ץ על חוק יסוד: הלאום העתיד להתקיים ביום שני ה- 22.12.20 נמצא בשוליים, למרות חשיבותו הדרמטית ולכן יש להעלותו בדחיפות לסדר היום הציבורי. בשני העשורים האחרונים פסל בג"ץ 20 חוקים, 14 מתוכם בעשור האחרון. בנוסף לפסילות הללו התערב בג"ץ אין ספור פעמים בהחלטות מדיניות ופוליטיות מובהקות. הן בנוגע למדיניות המלחמה בטרור של ישראל, מדיניות ההגירה של המדינה, הגבלת סמכויות שרי הממשלה ביטול מינויים, מדיניות בטיפול במסתננים ועוד.

עם תחילת הקמפיין עלה שלט ענק באורך של 30 מטרים בכביש נתיבי איילון בתל אביב עליו נכתב: "בג"ץ: להגן על מחבלים- כן, מדינה יהודית- לא. עוצרים את ביטול חוק הלאום!"

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" אמר כי: "מערכת משפט חזקה ועצמאית היא תנאי יסוד לקיומה של מדינה מתוקנת. יחד עם זאת, בג"ץ מתנהל בשנים האחרונות כרשות-על, העומדת מעל הרשויות הנבחרות, ומכריעה במקומן בסוגיות פוליטיות וחברתיות שאין לרשות השופטת יד ורגל בהן. התנהלות זו של בג"ץ רומסת ברגל גסה את עקרון הפרדת הרשויות ומביאה לפגיעה אנושה ביסודות הדמוקרטיה. כעת מבקשים שופטי בג"ץ לפגוע גם בזהותה היהודית של המדינה, דבר שפשוט אסור לקבל בשתיקה.
לקראת הדיון בחוק יסוד הלאום חובה על הציבור הישראלי לזעוק אל אותם שופטים שמדינת ישראל איננה איראן. ישראל לא תתנהל על ידי קומץ אוליגרכי קטן ובלתי נבחר, אלא על ידי כלל הציבור ונציגיו שנבחרו בבחירות דמוקרטיות. אם מדינת ישראל רוצה להמשיך להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית ובוודאי כמדינה מתוקנת- על הציבור ונבחריו לאזן את בג"ץ, כאן, עכשיו ומיד" אנו קוראים לכלל הציבור ונבחריו להצטרף לקריאתנו.

פרסומים אחרונים:

פרויקטים אחרונים:

מגרשים את אונר"א מירושלים עכשיו!

תגידו, ידעתם שבזמן שפעילי אונר"א השתתפו בטבח ב7 לאוקטובר – משרדי הארגון ממשיכים לפעול מתוך ירושלים? לא מאמינים? בשבועות האחרונים בדקנו וגילינו שיש שני משרדים לאונר"א בירושלים, גם בכפר עקב וגם בגבעת התחמושת!

סרטונים:

חדשות ועדכונים

אירועים קרובים

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן