דו"ח: שיפור במתן הנחות בארנונה למשרתי מילואים

דו"ח "אם תרצו" לקראת יום המילואים 2019 :% 91 מהרשויות המקומיות, בהן חלה חובת גיוס מעניקות הנחה בארנונה של משרתי המילואים

שתפו:

דו"ח "אם תרצו" לקראת יום המילואים 2019 :% 91 מהרשויות המקומיות, בהן חלה חובת גיוס מעניקות הנחה בארנונה של משרתי המילואים

לכתבה באתר ישראל היום > לחצו כאן

לכתבה באתר 0404 >  לחצו כאן

לכתבה באתר ערוץ 7 > לחצו כאן

ההנחה בארנונה כמשל, טור שעה בנושא > לחצו כאן 

מילואים ונהנים: כשבועיים לפני הבחירות לרשויות המקומיות, בחודש אוקטובר 2018, הוציא אגף המחקר של תנועת "אם תרצו" דו"ח ובו סקירה של הרשויות אשר מעניקות הנחה לארנונה למשרתי המילואים, ממצאי הדו"ח דאז הראו כי 81% מהרשויות שבהן חלה חובת גיוס נותנות את הנחת המילואים המתאפשרת על פי חוק. כעת, על פי אגף המחקר של תנועת "אם תרצו", תוך מספר חודשים בודדים, חלה עלייה משמעותית של כ-11 אחוזים ברשויות אשר החליטו להוקיר את משרתי המילואים וכעת 91% מהרשויות שבהן חלה חובת גיוס מאפשרות את ההנחה בארנונה למשרתי המילואים.

בדו"ח אגף המחקר של תנועת "אם תרצו" עולה כי מתוך 34 הרשויות בהן חלה חובת גיוס למרבית תושביה שנבדקו, 50% אישרו את ההנחה, רובן המוחלט אישרו את קבלת ההנחה רטרואקטיבית החל משנת 2019, כך שכל משרת מילואים פעיל זכאי להנחה בסך מאות שקלים.

הדו"ח מראה שאמנם מרבית הרשויות אשר רוב התושבים המתגוררים בהן חייבים בשירות חובה מעניקות הנחה, אולם עדיין יש 17 רשויות שטרם הסדירו את ההנחה. כמו כן יש לציין שחלק מהרשויות שלא מאפשרות את ההנחה עושות זאת עקב היותו בתוכנית הבראה, עקב העובדה שלכלל תושבי המועצה ניתנת הנחה יותר משמעותית ורשויות שטרם ענו עד מועד פרסום הדוח. הדוח מסתמך על מקורות מידע גלויים, שעיקרם אתרי האינטרנט של המוסדות וכן שיחות טלפון שנערכו עם מרבית הרשויות שברשימה.

על פי נתוני המחקר, נכון לתחילת תשע"ט, מתוך 255 הרשויות בישראל, 150 רשויות אישרו את ההנחה, ו-105 טרם אישרו אותה". כעת, "דו"ח אם תרצו ליום המילואים 2019 מעלה כי 167 רשויות בהן מרבית האוכלוסייה חייבת בשירות חובה אישרו את מתן ההנחה* לעומת 149 רשויות לפני מספר חודשים. מתוך 34 הרשויות שחלה בהן חובת גיוס, בתוך תקופה קצרה, 50 אחוז מהן אישרו את מתן ההנחה. סך הרשויות שלא אישרו את מתן ההנחה עומד על 88, רובן מישובים שעל מרבית התושבים לא חלה חובת גיוס.

כיום, 91% מהרשויות החייבות בגיוס אישרו את מתן ההנחה לעומת 9 אחוזים שלא אישרו זאת. בניתוח של הרשויות שאינן אישרו את ההנחה עולה כי רובן של הרשויות נמצאות ביישובי ספר עם מצב ביטחוני בלתי צפוי ובהן התושבים זכאים להנחה בארנונה בסך 45 אחוזים (כמו שדרות ומועצה אזורית מרחבים). לעומת זאת, גם ביישובי ספר אחרים המוגדרים על פי חוק כמו קריית שמונה ומטולה, אישרו את מתן הנחה זו, על אף ההנחה לה זוכים התושבים.

חלוקה על פי מגזרים:

במגזר היהודי-כללי, בערים בהן חלה חובת גיוס, אישרו את מתן ההנחה 158 רשויות.

במגזר החרדי 3 רשויות אישרו בפועל את ההנחה, בעוד רשות נאמר שמשרת מילואים שיבקש יזכה להנחה ואילו לעומתן רק 3 רשויות אישרו.

ברשויות עם תושבים לא יהודיים שחייבים בשירות חובה (רשויות דרוזיות וצ'רקסיות) 4 אישרו את ההנחה ו-9 רשויות טרם אישרו את ההנחה.

ובנוסף ישנה רשות אחת, נווה מדבר – מועצה אזורית, בה מרבית התושבים אינן חייבים בשירות אך כן ניתנת ההנחה לארנונה למשרתי המילואים.

אגף המחקר של תנועת "אם תרצו" מכלל הנתונים והממצאים עולה תמונה שבה מצד אחד רוב הרשויות בישראל מעוניינות להוקיר ולתגמל את משרתי המילואים, בעיקר כאשר ההתייחסות היא לרשויות אשר מרבית התושבים שלהם חלה חובה להתגייס לצה"ל. אולם יחד עם זאת הרשויות מחכות לצעד ממשלתי בנושא ולא מקדמות הוקרה ללא תלות בגורמי הממשלה.

אגף המחקר של "אם תרצו" גילה כי המלצתו לרשויות לקיים אירועי הוקרה למען משרתי המילואים אכן התממש בערים רבות ועשרות מהן כבר הודיעו על קיומי הוקרה ותגמול נוסף למשרתי המילואים בעירם.

אלון שוורצר, ראש אגף מדיניות ומחקר בתנועת "אם תרצו" שערך את הדו"ח מסר כי:

"בשנים האחרונות החברה הישראלית הבינה שעל מנת להמשיך את מאבקנו הקיומי חייבים לגבות ולתגמל את אותם חמישה אחוזים מקרב החברה הישראלית, שעוזבים את מהלך חייהם השוטף ונקראים לדגל פעם אחר פעם לשירות מילואים. בכנסת ה-20 וגם בזכות פעולה של תנועת "אם תרצו", אושרו מספר יוזמות למען משרתי המילואים כמו החוק המחייב מתן שתי נקודות זכות למשרתי מילואים באקדמיה. מקבלי ההחלטות והרשויות צריכים להבין שלא רק טובת חיילי המילואים צריכה לעמוד לנגד עינהם כי אם טובת המדינה כולה. על הרשויות להבין כי מתן ההנחה לאנשי ונשות המילואים יחזק את ערך הנתינה, ההתנדבות, השירות הלאומי, השירות בצה"ל ובשירות המילואים, הדאגה לכלל והציונות." לדבריו. עוד הוסיף שוורצר כי: "תהליך שיפור מעמד חיילי המילואים טרם הושלם, מפני שתמיד יקומו מתנגדים ומכשילים, על רקע פוליטי בעיקר, ועל כן יש להתמיד ולפעול למענם. אנו קוראים לכל ראשי הרשויות שטרם העבירו את ההנחה לעשות זאת בהקדם. תנועת "אם תרצו" תמשיך לחזק את ערך המילואים בחברה ולהוות חומת המגן עבור המילואימניקים."

לצורך המחקר נבדקו כלל הרשויות המכורות על ידי משרד הפנים, 255 במספר. כלל הרשויות נבדקו על ידי חיפוש ומעבר באתר האינטרנט של הרשות ובנוסף אל מול חלק גדול מהרשויות נעשה ניסיון לקבל תשובה טלפונית או באמצעות דוא"ל או רשת הפייסבוק.

אנו מבהירים שמטרת הדוח היא לא לבייש ולעשות "שיימינג" חלילה לרשות אשר טרם קיבלה החלטה לתת הנחה למשרתי המילואים, אלא ההפך הגמור – לדרבן את כלל הרשויות בישראל להוקיר ולהיטיב עם משרתי המילואים.

הרשויות שבהן מרבית התושבים חייבים בגיוס וניתנת ההנחה (מסודר על פי גודל האוכלוסייה):

ירושלים, תל אביב-יפו, חיפה, ראשון לציון, פתח תקווה, אשדוד, נתניה, באר שבע, חולון, בני ברק, רמת גן, רחובות, אשקלון, בת ים, בית שמש, כפר סבא, הרצליה, חדרה, מודיעין-מכבים-רעות, רמלה, לוד, רעננה, מודיעין עילית, מטה בנימין- מועצה אזורית, הוד השרון, גבעתיים, קריית אתא, מטה יהודה – מועצה אזורית, נהרייה, קריית גת, אילת, נס ציונה, עכו, עפולה, אלעד, ראש העין, כרמיאל, רמת השרון, יבנה, טבריה, עמק חפר- מועצה אזורית, קריית מוצקין, נצרת עילית, פרדס חנה-כרכור, קריית ים, קריית ביאליק, קריית אונו, שומרון – מועצה אזורית, מעלה אדומים, עמק יזרעאל – מועצה אזורית, אור יהודה, צפת, דימונה, נתיבות, דרום השרון – מועצה אזורית, חוף הכרמל- מועצה אזורית, הגלבוע – מועצה אזורית, יהוד, מטה אשר – מועצה אזורית, משגב – מועצה אזורית, גדרה, אופקים, גזר – מועצה אזורית, גבעת שמואל, מגדל העמק, ערד, מבשרת ציון, נשר, לב השרון – מועצה אזורית, חבל מודיעין- מועצה אזורית, גן יבנה, קריית שמונה, גוש עציון – מועצה אזורית, באר טוביה – מועצה אזורית, זכרון יעקב, כפר יונה, יקנעם עילית, קריית מלאכי, קדימה-צורן, מעלות-תרשיחא, שוהם, באר יעקב, טירת כרמל, מנשה – מועצה אזורית, אריאל, קריית טבעון, בית שאן, אור עקיבא, הגליל העליון – מועצה אזורית, גני תקווה, גבעת זאב, חוף אשקלון – מועצה אזורית, ירכא – דרוזי, גולן – מועצה אזורית, בנימינה-גבעת עדה, מרום הגליל – מועצה אזורית, חוף השרון – מועצה אזורית, עמק לוד /שדות דן- מועצה אזורית, אשכול – מועצה אזורית, אבן יהודה, מזכרת בתיה, זבולון- מועצה אזורית, עמק הירדן – מועצה אזורית, עמק המייענות -מועצה אזורית, אזור, תל מונד, הגליל התחתון – מועצה אזורית, מגידו – מועצה אזורית, לכיש- מועצה אזורית, קריית עקרון, שפיר – מועצה אזורית, מעלה יוסף- מועצה אזורית, בני שמעון – מועצה אזורית, ירוחם, כוכב יאיר, חצור הגלילית, נחל שורק – מועצה אזורית, אפרת, אורנית, נווה מדבר – מועצה אזורית, יואב – מועצה אזורית, כסרא-סמיע – דרוזי, הר חברון – מועצה אזורית, ברנר – מועצה אזורית, רמת ישי, עומר, שער הנגב – מועצה אזורית, מיתר, רמת נגב – מועצה אזורית, קריית ארבע, מבואות החרמון – מועצה אזורית, קרני שומרון, בית דגן, קצרין, בני עי"ש, חבל יבנה – מועצה אזורית, להבים, יאנוח-ג'ת – דרוזי, ג'ולס – דרוזי, שלומי, בית אל, גן רווה – מועצה אזורית, פרדסיה, כפר ורדים, גדרות -מועצה אזורית, מצפה רמון, בית אריה, ערבות/בקעת הירדן – מועצה אזורית, קדומים, קריית יערים, יבנאל, חבל אילות – מועצה אזורית, כפר תבור, הר אדר, אלקנה, סביון, אליכין, הערבה התיכונה – מועצה אזורית, ראש פינה, אלונה- מועצה אזורית, מגדל, יסוד המעלה, מטולה, תמר – מועצה אזורית, מגילות ים המלח – מועצה אזורית, חריש, מעלה אפרים.

הרשויות שבהן מרבית התושבים חייבים בגיוס ושבהן לא אושרה ההנחה למשרתי המילואים (מסודר על פי גודל האוכלוסייה):

ביתר עילית, שדרות, מגאר – דרוזי, דאלית אל-כרמל דרוזי, אבו סנאן דרוזי, מרחבים- מועצה אזורית, עספיא – דרוזי, בית ג'ן – דרוזי, רכסים, שדות נגב – מועצה אזורית, אלפי מנשה, חורפיש דרוזי, פקיעין (בוקייעה) – דרוזי, סאג'ור – דרוזי, עמנואל, כפר כמא – צ'רקסי, כפר שמריהו.

ישראל היום פרינט 20.5 דוח ארנונה

פרסומים אחרונים:

פרויקטים אחרונים:

מגרשים את אונר"א מירושלים עכשיו!

תגידו, ידעתם שבזמן שפעילי אונר"א השתתפו בטבח ב7 לאוקטובר – משרדי הארגון ממשיכים לפעול מתוך ירושלים? לא מאמינים? בשבועות האחרונים בדקנו וגילינו שיש שני משרדים לאונר"א בירושלים, גם בכפר עקב וגם בגבעת התחמושת!

סרטונים:

חדשות ועדכונים

אירועים קרובים

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן