"אם תרצו" תובעת את ידיעות אחרונות בגין לשון הרע

שתפו:

הרקע לפרסומים הוא מכתב ששלחו בני משפחות שכולות לשרת התרבות, מירי רגב. כותבי המכתב ביקשו להביע לפני השרה את מחאתם על השתתפות המשרד שבו היא עומדת בקידום ובמימון הסדרה "מגידו" – המתעדת את חיי המחבלים הפלסטינים הכלואים בישראל.
המכתב, שהיה פרי יוזמה עצמאית של פורום המאגד בני משפחות של חללי הטרור, הוצג ב"ידיעות" כמהלך ציני מתוכנן מטעם "אם תרצו", שנועד לכאורה להטעות את השרה באמצעות התחזות לארגון שמאל. שני הפרסומים ראו אור במהדורת הדפוס, מבלי שב"עיתון של המדינה" מצאו לנכון להביא במסגרתם את תגובת התנועה על אותן האשמות חמורות ותוך התעלמות מפניות חוזרות ונשנות לפרסם דברי תיקון והבהרה. אם לא די בכך, הרי שבפרסום השני מבין השניים "קבעה" קדמון כי מכתב שכזה לא היה ולא נברא ואינו אלא יציר דמיונו של דובר "אם תרצו".
משום כך תנועת "אם תרצו" ודוברהּ, אהוד טנא, הגישו לבית משפט השלום בתל אביב תביעה נגד "ידיעות אחרונות" והפרשנית הפוליטית של העיתון, סימה קדמון. בתביעה דורשים התנועה ודוברה כי "ידיעות אחרונות" וקדמון יפצו אותם בסך 200,000 ₪, בגין לשון הרע שהוציאו נגדם בשתי ידיעות, שבהן האשימו את "אם תרצו" בניצול משפחות שכולות, בזיוף מכתב מטעם ארגון שמאל ועוד.
עורכי הדין גיא צברי ועידן אבוהב, שהגישו בשם "אם תרצו" את כתב התביעה, הבהירו בו כי התנועה גאה לסייע לבני משפחות שכולות המזדהות עם מטרותיה ומלווה אותם במאבקים משפטיים וציבוריים שונים, על יסוד תפיסת עולם משותפת. עם זאת, מכתב המחאה לשרה רגב בעניין "מגידו" נשלח על-ידי החתומים עליו ומטעמם בלבד וכלל לא על-ידי "אם תרצו".
" היו מי שבמרס 2017 צפו בקדימונים לסדרה תיעודית על אודות חיי האסירים הביטחוניים הפלסטינים הכלואים בישראל ונחרדו, ממה שהתפרש בעיניהם כניסיון פסול להציג את האחראים לרצח יקיריהם באור אנושי ומזווית אישית. על פי השקפתם – כמו גם לעמדת התובעת – מחבלים, שנטלו את חיי אזרחים ישראלים חפים מפשע, זכו בסדרה למעמד שאינם ראויים לו", לשון כתב התביעה" כמו כן, הודגש בו כי "אותם הורים ואחים שכולים העבירו אל שרת התרבות מכתב ומחו על שסמליל המשרד שבראשו היא עומדת מוצג בגאון ברשימת הגורמים שסייעו במימון הסדרה; את זאת עשו הם על דעתם, מטעם עצמם ולא במסגרת פעילות של התובעת."
לדברי עו"ד צברי, התנהגות הנתבעים בפרשה מדיפה ריח עז של ניסיון להכפיש בכל מחיר – ותהא האמת אשר תהא: "לא בביקורת עסקינן, אלא בהחלטה מודעת של הנתבעים להציג את התובעים כמי שעומדים מאחורי מכתב המחאה וכמי שרקמו מזימה נכלולית לקידום מטרותיהם, על גבן ועל חשבונן של משפחות חללים, המזוהות עם ארגון שעמדותיו ממוקמות בצדה השמאלי של המפה הפוליטית. העובדה כי הדברים אינם אמת לא הפריעה לנתבעים להוציא דיבת התובעים רעה בשני פרסומים העומדים בלב תובענה זו; היא לא הביאה אותם לדרוש את תגובת התובעים טרם פורסמו ההאשמות החמורות כלפיהם ולא הניעה אותם להביא דברי תיקון והבהרה לאחר מעשה. בשני הפרסומים מוצגת התובעת כאחראית לספין וכמי שאינה בוחלת בפגיעה במשפחות שכולות לטובת קידום ענייניה, לרבות תוך מעשי התחזות; הפרסום האחרון מבין השניים, נוקב במפורש בשמו של התובע ומציגו כמי שמחאת המשפחות השכולות היא יציר דמיונו, בדייה המהווה חלק ממהלך תקשורתי-פוליטי נלוז, אשר הוצא אל הפועל תוך ביצוע עבירות פליליות ממש – לרבות זיוף והפצת עלילת שקר."

%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%95%d7%9f7
בכתב התביעה שבה התנועה ומדגישה כי "מכתב המחאה שקיבלה שרת התרבות נשלח מטעם בני המשפחות השכולות החתומים עליו ולא מטעם "אם תרצו"; האחרונה לא עשתה שימוש בשמו של ארגון אחר לצורך יצירת מצג שווא או לכל מטרה אחרת – ולא יזמה, לא שיגרה ולא עמדה מאחורי אותה פנייה".
עו"ד גיא צברי המייצג את "אם תרצו" אמר: בתביעה אמר כי: "מעשים ומחדלים אלה אינם עולים בקנה אחד עם סטנדרט ההתנהלות המצופה מכלי תקשורת סביר – קל וחומר באשר עסקינן בעיתון המדורג שני במדד החשיפה היומית בישראל ובעיתונאית ששמה הולך לפניה".
בתנועת "אם תרצו" מסרו כי "כתנועה הציונית הגדולה בישראל, אנו מחויבים לפעול למען המשפחות השכולות. מי שהקריב את היקר מכל למען קיומה של המדינה, צריך לקבל את מלוא הגב והתמיכה האפשרית. הניסיון להתייחס למשפחות השכולות כאל אנשים שקופים לא יצלח.

פרסומים אחרונים:

פרויקטים אחרונים:

מגרשים את אונר"א מירושלים עכשיו!

תגידו, ידעתם שבזמן שפעילי אונר"א השתתפו בטבח ב7 לאוקטובר – משרדי הארגון ממשיכים לפעול מתוך ירושלים? לא מאמינים? בשבועות האחרונים בדקנו וגילינו שיש שני משרדים לאונר"א בירושלים, גם בכפר עקב וגם בגבעת התחמושת!

סרטונים:

חדשות ועדכונים

אירועים קרובים

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן