תלונה נגד שוברים שתיקה ובצלם: חשד שלא מקיימים את הוראות חוק העמותות

שתפו:

 

תנועת "אם תרצו" פנתה אתמול (רביעי) לעו"ד אייל גלובוס ראש רשות התאגידים בעקבות חשד כי ארגוני השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה" ו- "בצלם" עברו על חוק העמותות וחוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על ידי ישות מדינית זרה. ביום שישי האחרון פרסמו הארגונים, יחד עם עיתון הארץ, מודעה בעיתון הארץ על כנס אותו הם עתידים לקיים וזאת מבלי לציין על גבי הפרסום כי עיקר המימון שלהם מגיע מישויות מדיניות זרות.
בתנועת "אם תרצו" מבקשים מעו"ד גלובוס לבדוק את התלונה וזאת גם על מנת להטיל סנקציות על הארגונים וגם על מנת שרשות התאגידים תוודא שבכל הפרסומים הקשורים לאירוע יצויין באופן בולט כי עיקר המימון של הארגונים מישויות מדיניות זרות.

רק לפני שבועיים נחשף באתר ערוץ 20 כי שוברים שתיקה יצאו בקמפיין לגיוס כספים ולא ציינו כי הם מקבלים את כספם מישויות זרות. לאחר המקרה, במענה שניתן לפנייה של תנועת "אם תרצו", רשם התאגידים ציין כי מכתב התלונה עודכן בתיק העמותה של "שוברים שתיקה", וכעת יבדוק הרשם האם דרושה חקירה בנושא.

על פי חוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על ידי ישות מדינית זרה, הידוע כ"חוק השקיפות" : "נתמך שעיקר מימונו מתרומות מישויות מדיניות זרות יציין את היותו נתמך כאמור, החל ממועד הדיווח לשנת הכספים האחרונה שלגביה נדרש להגיש דוח כספי לפי סעיף 36(ד) לחוק העמותות ועד למועד הדיווח שלגבי שנת הכספים שלאחר מכן, באופן בולט לעין, בכל אחד מאלה: (1) פרסום שיש בו כדי לקדם את מטרותיו, המיועד והזמין לציבור, הנעשה על ידו בשלטי חוצות, וכן פרסום כאמור הנעשה על ידו בטלוויזיה, בעיתון, בעמוד בית שהוא מפעיל באתר אינטרנט או במסע פרסום שלו באינטרנט".

על פי חוק זה, ארגונים אשר לא עמדו בדרישות החוק צפויים לקנס של עד 29,000 שקלים על כל פרסום.

מהאגף המשפטי של "אם תרצו" נמסר כי: "בשנים האחרונות אנחנו מתריעים פעם אחר פעם על חוסר אכיפת חוקי העמותות השונים. רק לפני מספר חודשים דו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת אישש את כלל הטענות שלנו בדבר הפרות חוק סדרתיות לכאורה של ארגוני שמאל קיצוני הממומנים על ידי ממשלות זרות. כאשר אין אכיפה ואין סנקציות ארגונים מאפשרים לעצמם לעבור על החוק. אנו קוראים לרשות התאגידים לפעול מיידית לאכיפת החוק תוך הפעלת סנקציות כלפי כל הארגונים שמפרים אותו. זכות הציבור לדעת שמדובר בארגונים שאינם מייצגים את הציבור בישראל אלא כסף של ממשלות זרות."

לכתבה בערוץ 20 > לחצו כאן

 

פרסומים אחרונים:

פרויקטים אחרונים:

מגרשים את אונר"א מירושלים עכשיו!

תגידו, ידעתם שבזמן שפעילי אונר"א השתתפו בטבח ב7 לאוקטובר – משרדי הארגון ממשיכים לפעול מתוך ירושלים? לא מאמינים? בשבועות האחרונים בדקנו וגילינו שיש שני משרדים לאונר"א בירושלים, גם בכפר עקב וגם בגבעת התחמושת!

סרטונים:

חדשות ועדכונים

אירועים קרובים

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן