פעילי אם תרצו מובילים את "מבצע דוגו" בקמפוסים

פעילי אם תרצו הובילו פעילות בקמפוסים במסגרת "מבצע דוגו" להנחלת זכרון השואה, צעדות המוות ותקומת ישראל

שתפו:

פעילי תנועת "אם תרצו" הובילו אתמול (16/1) פעילות במסגרת "מבצע דוגו" בקמפוסים ברחבי הארץ ממכללת תל-חי בצפון ועד אוניברסיטת בן-גוריון בדרום. הפעילות, בהשראת סיפורו האישי של שורד השואה דוד "דוגו" לייטנר, ששרד את צעדות המוות, עלה לישראל, מציין מידי שנה את נצחונו האישי ואת נצחון העם על ידי אכילה מרובה של פלאפל, אותם הוא מזהה עם סיפוריה של אימו על ארץ-ישראל. סיפורו האישי של דוגו לצד פעולת הנחלת זכרון השואה לצד הבאת האהבה לישראל הם שהניעו את פעילי התנועה לקחת חלק מוביל בקידום "המבצע" ברחבי הארץ.

collage MD

אריאל ליבנה, רכז התנועה במכללת ספיר מוסר ש"מבצע מהסוג הזה מקרב את כל הדורות לנושא זיכרון השואה על ידי ביצוע פעולה בסיסית שמסמלת ניצחון גדול. המטרה הכי חשובה בימנו היא לקחת את הזיכרונות מניצולי השואה האחרונים ולהשריש אותם לדורות הבאים. אנו דור המעבר שעוד זכה לשמוע עדות מניצולים ויש לנו אחריות רבה על עיצוב זיכרון השואה לדורות הבאים".

שי רוזנגרטן רכז התנועה באוניברסיטת תל-אביב מציין כי "שמחנו להשתתף ב'מבצע דוגו' ולהנחיל את זכרון השואה באמצעות נקמה טעימה ויצרתית".

אלכס ברגמן רכזת התנועה באוניברסיטת בר-אילן מספרת ש"מבצע דוגו הוא חגיגה של שפע, של חיים חדשים ושל חזרה של עם היהודי לארצו. אמנם זה לא חג דתי אבל הוא בעל משמעות רבה לעם ולארץ ישראל. חשוב לנו להמשיך את המעגל של דוגו ולהזכיר לדורות החדשים שצמיחתו של העם היהודי אפשרית רק בארץ שנועדה לנו".

תמר ולד רכזת התנועה במכללת תל-חי מחזקת: "שמחנו לקחת חלק במבצע דוגו ולהשתתף בנצחון המתוק שלו, הנצחון של כולנו".

תום ניסני, ראש אגף הפעילים בתנועת "אם תרצו" מסכם את המבצע: "ברגע שקיבלנו פנייה מ"בית העדות" לפעילות הכוללת תמיכה בשורד השואה ובזיכרון הניצחון על הנאצים, התארגנו, נסענו לבית העדות, פגשנו את דוגו והצטרפנו בהתגייסות של כלל התנועה למבצע. יותר משמדובר בפלאפל, מדובר בניצחון החיים על המוות".

 

פרסומים אחרונים:

פרויקטים אחרונים:

מגרשים את אונר"א מירושלים עכשיו!

תגידו, ידעתם שבזמן שפעילי אונר"א השתתפו בטבח ב7 לאוקטובר – משרדי הארגון ממשיכים לפעול מתוך ירושלים? לא מאמינים? בשבועות האחרונים בדקנו וגילינו שיש שני משרדים לאונר"א בירושלים, גם בכפר עקב וגם בגבעת התחמושת!

סרטונים:

חדשות ועדכונים

אירועים קרובים

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן