חשיפה: הארגון הירדני שמנסה להשתלט על שטחי C: "כיבוש שקט במדינת ישראל"

אגף המחקר הערבי חושף את הארגון הירדני שמנסה להשתלט על שטחי C

שתפו:

ארגון ההגנה הערבי לשמירה על הטבע APN
(The Arab Group for the Protection of Nature)
הוא ארגון ירדני שמקום מושבו בעמאן. הוא מתיימר להתמקד על פי חזונו בהגנה על משאבי טבע במדינות ערב. בפועל עיקר פעילותו הוא בישראל ודרך שתילת מיליוני עצים הוא מבקש להשתלט על שטחי ישראל.

הארגון הקים פרויקט מקיף בשם "מיליון עצים בפלסטין" ודרכו הוא מבקש להשתלט על שטחים בירושלים, בקעת הירדן ויהודה ושומרון.
מנתוני הארגון עולה תמונה מדאיגה ולפיה נתרמו על ידו 2,434,452 עצים. רוב העצים נתרמו לעזה, לאחר מכן חברון, בית לחם, ג'נין וטול כרם וירושלים.
בשל כך, הארגון קיבל מכתב הערכה על פועלו משר ההסברה הירדני, אמג'ד עודה אל-עדאילה. "קיבלתי בהערכה רבה עותק מהדו"ח השנתי של הארגון, ואשר מתאר נאמנה את המאמצים החינוכיים ולהעלאת המודעות אשר משקיעים אנשי הארגון לטובת החקלאים והפלאחים. אני מאחל לכם עוד התקדמות והצלחה בהמשך למען העובדים במגזר החיוני הזה." כתב שר ההסברה.

נציג הארגון ב"פלסטין" הוא אבראהים אמין מנאצרה אשר יושב בבית לחם. הוא אמר בראיון כי הם פתחו משרד לחיזוק הקשר עם הפלסטינים ביולי 2019 ומטרתם היא "לעבד אדמות בתוך ההתנחלויות" .
בד בבד הוא גם מספר על שיתוף פעולה של הארגון עם המחבל רזק צלאח שרצח חייל צה"ל ונידון למאסר עולם ושוחרר לאחר 21 שנה בשנת 2013 במסגרת "מחווה" לאבו מאזן.

על פי נתוני האגף למחקר ערבי של "אם תרצו", עשרות אלפי עצים ניטעו ברחבי ישראל רק בחודשים האחרונים. בין השאר נטעו 37 אלף עצי פרי במסגרת פרויקט שימור משאבי הטבע באזורים המאוימים בהלאמה בבקעת הירדן שבהם הייתה צפויה להתקיים הריבונות הישראלית על פי תכנית המאה. בנוסף לכך, 8000 עצים נשתלו באזור בית איכסא בירושלים, 3000 עצים בכפר בידו ליד ירושלים שעל פי דף הפייסבוק של הארגון מעידים על "האהבה של הירדנים לירושלים". בנוסף נשתלו 500 עצים בסלפית, דרומית לעיר אריאל וניתן דגש מיוחד על אזורי בקעת הירדן, בית לחם וחברון.

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" שתנועתו מפעילה את האגף למחקר ערבי שחשף את פעילות הארגוו מסר:
"ממשלת ישראל חייבת לבלום את תופעת הכיבוש השקט שמובילים נגדה בבקעת הירדן, יו"ש וירושלים. אם חשבנו עד היום שאת עיקר הכיבוש השקט מובילה הרש"פ באמצעות בניה בלתי חוקית של האיחוד האירופי, כעת אנו מבינים שארגונים ירדנים עושים זאת עוד יותר עמוק מתחת לרדאר אך באופן רחב בהרבה- באמצעות שתילת עצים. אנו קוראים לממשלת ישראל לבקש הבהרות ממשלת ירדן בנוגע לגופים ירדנים הפועלים משטחה באופן מוצהר נגד ההתיישבות הישראלית. מדובר בחתרנות שאינה צריכה להתקבל בהסכמה שבשתיקה."

 

לקריאת הדו"ח > לחצו כאן

פרסומים אחרונים:

פרויקטים אחרונים:

מגרשים את אונר"א מירושלים עכשיו!

תגידו, ידעתם שבזמן שפעילי אונר"א השתתפו בטבח ב7 לאוקטובר – משרדי הארגון ממשיכים לפעול מתוך ירושלים? לא מאמינים? בשבועות האחרונים בדקנו וגילינו שיש שני משרדים לאונר"א בירושלים, גם בכפר עקב וגם בגבעת התחמושת!

סרטונים:

חדשות ועדכונים

אירועים קרובים

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן